Vinted-logga
Registrera | Logga in
Sälj nu
Språk

Svenska

(Swedish)

  • Dam
  • Herr
  • Designer
  • Barn
  • Hem
  • Elektronik
  • Underhållning
  • Sport
  • Husdjur
  • Om
  • Vår plattform

Hjälpcenter

    På grund av planerat underhåll kommer Vinted att vara tillfälligt nere den 11/07/2023. Detta innebär att all aktivitet på plattformen pausas tills den är tillbaka. Vi ber om ursäkt för besväret.

    Problem med utbetalning av pengar

    Så här löser du problem med utbetalning till ditt bankkonto.

    Min utbetalning har inte dykt upp på mitt bankkonto

    Dubbelkolla alla dina kontoutdrag från och med datumet för utbetalning till och med dagens datum. Det belopp som betalas ut från ditt saldo på Vinted kommer att matcha det belopp som du får in på ditt bankkonto.

    Referenser för betalningen kan inkludera: "Vinted", "Adyen", med flera.

    Om betalningen inte har kommit fram efter 5 arbetsdagar kan du:

    1. Klicka på Kontakta oss längst ner på den här sidan
    2. Berätta för oss när utbetalningen påbörjades
    3. Bifoga skärmdumpar av ditt kontoutdrag som visar alla betalningar från startdatumet för utbetalningen till det aktuella datumet

    Se till att kontoutdraget innehåller:

    • Ditt fullständiga namn (måste matcha ditt namn Vinted-saldo)
    • Ditt kontonummer
    • Din banks adress och postnummer
    • Datum för utbetalningen

    Om du vill skydda din integritet kan du dölja alla orelaterade uppgifter och betalningsbelopp.

    Jag förde över pengar till fel konto

    En utbetalning kan inte avbrytas när det har påbörjats.

    Om du gjorde en utbetalning till ett stängt eller obefintligt bankkonto, kommer betalningen att återföras till ditt Vinted-saldo inom 14 kalenderdagar. Vi rekommenderar att du kontaktar din bank om du behöver mer hjälp, eller vill ta reda på exakt när du får tillbaka din betalning.

    Om du genomförde en utbetalning till ett bankkonto som inte är ditt, kommer betalningen att föras tillbaka till ditt Vinted-saldo inom 15 arbetsdagar.

    Gör så här när pengarna är tillbaka på ditt Vinted-saldo igen:

    1. Gå till dina betalningsinställningar
    2. Fyll i dina utbetalningsuppgifter på nytt - se till att vara noggrann!
    3. Kontrollera att du har en stabil internetanslutning och försök sedan att genomföra utbetalningen igen

    Om din utbetalning studsar tillbaka på nytt, kontakta din bank och ta reda på varför.

    Min utbetalning misslyckades

    Pengarna stannar på Vinted-saldot om utbetalningen misslyckas. Det kan finnas flera olika anledningar till att en utbetalning misslyckas:

    • Du har inte godkänts av vår identitetsverifiering och betalningen kan därför inte behandlas. Vi kommer att kontakta dig med mer information om vad du behöver göra för att avsluta processen.
    • Ditt bankkontonummer har blockerats av betalningsleverantören.
    • Du försöker genomföra en utbetalning som är lägre än det lägsta utbetalningsbeloppet.

    Om du behöver godkännas i verifieringsförfarandet eller om ditt bankkontonummer är spärrat, klicka på "Kontakta oss" längst ner på den här sidan så hjälper vi dig vidare.

    Läs mer om alls tjänster som erbjuds av vår betalningsleverantör.

    Var den här artikeln till hjälp?

    Relaterade frågor:

    • Så här lägger du till dina bankuppgifter
    • Vinted
      • Om oss
      • Jobb
      • Hållbarhet
      • Tryck på
      • Annonsering
      • Tillgänglighet
    • Upptäck
      • Så här fungerar det
      • Artikelverifiering
      • Mobilappar
      • Infotavla
    • Hjälp
      • Hjälpcenter
      • Försäljning
      • Inköp
      • Förtroende och säkerhet
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    • Hämta i App Store
    • Ladda ned på Google Play
    • Sekretesspolicy
    • Cookiepolicy
    • Villkor
    • Vår plattform