Köparen har tagit emot artikeln men beställningen uppdateras inte
Som köpare behöver du bekräfta att du har tagit emot beställningen:
- Gå till chattfönstret och tryck på Spåra paket
- Tryck på Markera som mottage
Obs.Knappen ”Markera som mottagen” syns bara för köparen. Säljaren kan inte markera en artikel som levererad/mottagen.
Om du som köpare inte kan se den här knappen och beställningen verkar ha fastnat kan du trycka på ”Kontakta oss” här nedanför. Berätta att du har mottagit artikeln – du behöver inte bifoga något fotobevis.
När vi har fått din bekräftelse markerar vi beställningen som ”levererad” manuellt. Därmed börjar perioden du har på dig att kontrollera att artikeln stämmer överens med beskrivningen. Du har 2 dagar på dig att kontrollera artikeln och bekräfta att allt är okej.
Har du markerat beställningen som mottagen trots att du inte har fått den? Meddela oss genom att trycka på knappen ”Kontakta oss” här nedanför.
Vi pausar beställningen tills artikeln kommer fram.
Som säljare kan du trycka på knappen ”Kontakta oss” här nedanför och skicka en skärmdump där köparen bekräftar att artikeln har kommit fram. Observera att en skärmdump av speditörens spårningssida som visar att artikeln har levererats är inte ett tillräckligt bevis.
Vi markerar beställningen som ”levererad” manuellt när vi fått bekräftelse på att paketet har tagits emot. Därmed börjar perioden som köparen har på sig att kontrollera att beställningen stämmer med beskrivningen och bekräfta att allt är okej.
Du får dina pengar när beställningen har slutförts. Beställningen är slutförd när köparen trycker på knappen ”Allt är okej” eller när perioden som köparen har på sig att bekräfta beställningen har löpt ut (2 dagar).
Läs vad du kan göra om beställningen avbryts efter att du har skickat artikeln.