Vinted-logga
Registrera | Logga in
Sälj nu
Språk

Svenska

(Swedish)

  • Dam
  • Herr
  • Designer
  • Barn
  • Hem
  • Elektronik
  • Underhållning
  • Husdjur
  • Om
  • Vår plattform

Hjälpcenter

    Köparen har tagit emot artikeln men beställningen uppdateras inte

    Som köpare behöver du bekräfta att du har tagit emot beställningen:

    1. Gå till chattfönstret och tryck på Spåra paket
    2. Tryck på Markera som mottage
    Obs.
    Knappen ”Markera som mottagen” syns bara för köparen. Säljaren kan inte markera en artikel som levererad/mottagen.
    Syns inte knappen ”Markera som mottagen”?

    Om du som köpare inte kan se den här knappen och beställningen verkar ha fastnat kan du trycka på ”Kontakta oss” här nedanför. Berätta att du har mottagit artikeln – du behöver inte bifoga något fotobevis.

    När vi har fått din bekräftelse markerar vi beställningen som ”levererad” manuellt. Därmed börjar perioden du har på dig att kontrollera att artikeln stämmer överens med beskrivningen. Du har 2 dagar på dig att kontrollera artikeln och bekräfta att allt är okej.

    Har du tryckt på ”Markera som mottagen” av misstag?

    Har du markerat beställningen som mottagen trots att du inte har fått den? Meddela oss genom att trycka på knappen ”Kontakta oss” här nedanför.

    Vi pausar beställningen tills artikeln kommer fram.

    Kan säljaren markera beställningen som ”levererad”?

    Som säljare kan du trycka på knappen ”Kontakta oss” här nedanför och skicka en skärmdump där köparen bekräftar att artikeln har kommit fram. Observera att en skärmdump av speditörens spårningssida som visar att artikeln har levererats är inte ett tillräckligt bevis. 

    Vi markerar beställningen som ”levererad” manuellt när vi fått bekräftelse på att paketet har tagits emot. Därmed börjar perioden som köparen har på sig att kontrollera att beställningen stämmer med beskrivningen och bekräfta att allt är okej.

    Du får dina pengar när beställningen har slutförts. Beställningen är slutförd när köparen trycker på knappen ”Allt är okej” eller när perioden som köparen har på sig att bekräfta beställningen har löpt ut (2 dagar).

    Vad händer om beställningen avbryts?

    Läs vad du kan göra om beställningen avbryts efter att du har skickat artikeln.

    Var den här artikeln till hjälp?
    • Vinted
      • Om oss
      • Jobb
      • Hållbarhet
      • Tryck på
      • Annonsering
      • Tillgänglighet
    • Upptäck
      • Så här fungerar det
      • Artikelverifiering
      • Mobilappar
      • Infotavla
    • Hjälp
      • Hjälpcenter
      • Försäljning
      • Inköp
      • Förtroende och säkerhet
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    • Hämta i App Store
    • Ladda ned på Google Play
    • Sekretesspolicy
    • Cookiepolicy
    • Villkor
    • Vår plattform